Stand Up X Roblox
L’Oréal Paris udvider Stand Up-programmetved at ved at træne Roblox-brugere
L’Oréal Paris udvider Stand Up-programmetved at ved at træne Roblox-brugere
I denne interaktive experience, kan brugere dykke ned i et virtuelt rum som er særligt udviklet til denne Livetopia-experience. Brugerne vil opleve situationer med gadechikane samt skulle finde og anvende forskellige redskaber og tilgange som repræsenterer 5D-metoden for at lære hvordan man skal reagere på en sikker måde når man oplever gadechikane.
Baseret på L’Oréal Paris' vision om at skabe sikre, behagelige og mangfoldige samfund og fællesskaber - i overensstemmelse med Roblox' værdier omkring sikkerhed og høflighed - er formålet med denne lærerige og immersive experience at fremme positive forandringer i samfundet samt at bidrage til en mere inkluderende verden.
"Hos L'Oréal Paris er vi stolte af at udvide vores Stand Up-program til Roblox for at kunne nå ud til endnu flere. Lige adgang til det offentlige rum bør være en fundamental ret, og enhver kvinde bør kunne gå rundt uden at være bange, hvor som helst og når som helst."
Delphine Viguier-Hovasse, L’Oréal Paris CEO
Stand Up-experience er tilgængelig fra 27. oktober 2023 til 30. november 2023, og alle Roblox-brugere over 13 år i Livetopia har adgang. Lær mere og deltag på https://www.roblox.com/games/6737970321
October 27th, 2023
Q&A
Om Stand Up
Over hele verden, har 80% af alle kvinder oplevet gadechikane, og 86% af alle mener at der mangler træning i hvordan man bedst griber ind når man overværer det.*
Gadechikane går imod alt hvad L'Oréal Paris står for, og derfor lancerede brandet i 2020 programmet Stand Up against street harassment i samarbejde med organisationen Right To Be. Programmets formål er at sætte fokus på dette globale problem og tilbyde træning i hvordan man reagerer på en sikker måde når man oplever gadechikane. Træningen er baseret på 5D-metoden som er udviklet af den internationale NGO Right To Be til kampen mod alle former for chikane. 5D-metoden er fem simple og effektive redskaber som kan hjælpe til hvordan man griber ind på en sikker måde når man oplever gadechikane. Til dato, er mere end 2 millioner mennesker på tværs af 43 lande blevet trænet i Stand Up-metoden.
Ambitionen for Stand Up-programmet er at man kan håndtere gadechikane dér hvor det sker - over hele verden, og vi ønsker at nå ud til så mange mennesker som vi kan. Så for at opbygge denne globale bevægelse, flytter Stand Up træningerne direkte ind i lokalsamfund ved at indgå i samarbejde med lokale NGO'ere som er eksperter i kønsbaseret vold. Derudover, har Stand Up sin egen hjemmesiden hvor man kan få online træning i 5D-metoden.
Hvorfor lanceres Stand Up fra L’Oréal Paris på Roblox?
Den generation der bruger Roblox mest, er den generation der har størst sandsynlighed for at at opleve chikane i det offentlige rum. Derfor udvider vi vores indsats omkring Stand Up og sætter fokus på dette kritiske problem på en innovativ måde ved at komme i forbindelse med Roblox-brugere.
Om Roblox
Roblox er en global, immersiv platform hvor millioner af brugere opretter forbindelse og kommunikerer på daglig basis. Roblox' vision er at nytænke den måde mennesker mødes og interagerer. Hver dag opretter millioner af brugere over hele verden forbindelse, kommunikerer og udforsker millioner af immersive experiences sammen med deres venner på Roblox. Alle disse experiences er bygget af fællesskabet i Roblox, som består af millioner af skabere. Roblox tror på vigtigheden af at bygge sikre, behagelige og mangfoldige fællesskaber som inspirerer samt fremmer kreativitet og positive forhold mellem mennesker i hele verden. Den største aldersgruppe på Roblox er 17-24 år, og i stedet for spillere, omtaler man hinanden som folk/gæster/fans/brugere/medlemmer.
Roblox havde 66 millioner brugere hver dag per 2. kvartal 2023.
Hvad er en experience på Roblox?
Roblox har millioner af virtuelle verdener - experiences - som repræsenterer steder og hangouts hvor medlemmer kan oprette forbindelser og omgås hinanden samt spille, konkurrere osv. Der kan også være elementer af gameplay, men experiences henvender sig til et bredere publikum og handler meget om brugeroplevelsens forbindelser/kommunikation foruden underholdning/gaming.
Hvorfor lancere en brand-experience på Roblox
Roblox er et sted for immersive 3D-oplevelser som bringer fans tættere på de brands de elsker samt skaber et sted du kan være, selv når du ikke kan være fysisk til stede.
Roblox er et meget socialt sted hvor brugere opretter forbindelser, kommunikerer og interagerer med hinanden når de besøger experiences med deres venner. Tænk på det som en immersiv version af et socialt forum (vs blot et spil) når du skriver beskeder og bygger experiences som skal tiltale andre brugere.
Det er desuden et sted for selvudfoldelse hvor en stor del af de aktive brugere dagligt opdaterer deres avatar, og forskellige fan-elementer og digitale mærkevarer, såsom digitale mode-/beklædningselementer, giver brugerne mulighed for stolt at vise hvad de er fan af, at have deres yndlingsbrands på og udtrykke sig selv.
Roblox er tilstede i 180 lande og giver derfor brands en måde til at nå ud til millioner af mennesker over hele verden - du kan tage din experience med til dine fans uanset hvor i verden de er.
Roblox lader brands engagere sig med deres fans og potentielle nye brugere på en autentisk måde uden at afbryde det de allerede er i gang med.
*Kilde: L’Oréal Paris x Ipsos international survey, “Sexual harassment in public spaces” – 2021. Interviews udført med 16.639 mennesker fra 15 forskellige lande.